Ιστορικό
Οι πολύ παλιές ανάγκες των ανθρώπων για επικοινωνία, εύρεση εργασίας, για μόρφωση σε άλλες πόλεις, είχα ως αποτέλεσμα την εφεύρεση διαφόρων μεταφορικών μέσων. Σε μια εποχή πολλά χρόνια πριν συναντάμε τις άμαξες με τα άλογα, τις οποίες με την πρόοδο της τεχνολογίας θα διαδεχθούν η ατμομηχανή και έπειτα η ντιζελομηχανή.
Στο νομό Φωκίδας, κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου, κάνουν την εμφάνιση τους κάποιοι μεταφορείς με τα τότε λεωφορεία. Οι δύο τρείς μεταφορείς από την Άμφισσα και άλλοι τόσοι από τη Ιτέα και το Λιδορίκι, με βάση νόμου του ελληνικού κράτους του 1950, ιδρύου τα ΚΤΕΛ. Από τότε τα ΚΤΕΛ είναι υπεύθυνα για την μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.
Ο νομός Φωκίδας, με πρωτεύουσα την Άμφισσα και πληθυσμό που δεν ξεπερνά τους 28.000 κατοίκους, έχει οδικό μεταφορέα του την Κ.Τ.Ε.Λ. Φωκίδος Α.Ε. (ν.2963/2001).
Μετά λεωφορεία μας κανείς έχει την δυνατότητα να επισκεφτεί τον ομφαλό της Γης, τους Δελφούς ή ακόμη, το γραφικό Γαλαξίδι. Στην περιοχή βρίσκεται ακόμη και το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, ή η Ναύπακτος με το ιστορικό της λιμάνι. Η ΚΤΕΛ Φωκίδας όμως δίνει την δυνατότητα και για επίσκεψη σε πιο απομακρυσμένα, αλλά πανέμορφα και με σπάνια χλωρίδα και πανίδα χωριά, όπως η Πενταγιού, η Αρτοτίνα, ο Αθανάσιος Διάκος. Σε αυτά τα μέρη η ΚΤΕΛ Φωκίδας μεταφέρει και μαθητές, αλλά και τρόφιμα εμποδίζοντας έτσι την περαιτέρω ερήμωση τους.
Χωριά, πόλεις, παραλίες, αρχαιολογικοί χώροι γίνονται όλα προσβάσιμα ακόμη και αυθημερόν, χάρη στον ανανεωμένο στόλο των λεωφορείων μας, που σε συνδυασμό με το έμπειρο προσωπικό μα εξασφαλίζει ένα γρήγορο, άνετο και ασφαλές ταξίδι. Τέλος, το χαμηλό κόμιστρο και οι κοντινές στην Αθήνα αποστάσεις δίνουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης ολιγοήμερων ή και μονοήμερων εκδρομών. Συγκεκριμένα, η Αθήνα απέχει από τους Δελφούς περίπου δυόμιση ώρες, από την Άμφισσα και την Ιτέα τρείς και από το Γαλαξίδι τρεισήμισι.